רוני גמזו מונה כמנהל איכילוב: קנאביס רק לחולי סרטן סופניים

מנכ”ל משרד הבריאות לשעבר פרופ’ רוני גמזו, מונה למנהל בי”ח איכילוב והודעה על החדשות נשלחה לכל האחיות. לצדה נשלחה הודעה נוספת: “קנאביס רפואי רק לחולי סרטן סופניים. חולים שיגיעו לאשפוז עם רשיון מבעוד מועד – יש לשקול לבטל רשיונם”.

פרופ’ רוני גמזו מונה אתמול (ב’) לתפקיד מנהל בית החולים ‘איכילוב’ בתל אביב. עם ההודעה שנשלחה לצוותי בית החולים על המינוי של גמזו, שסיים בשנה שעברה את תפקידו כמנכ”ל משרד הבריאות, נשלחה הודעה נוספת ובה הבהרות בנוגע לאספקת קנאביס רפואי לחולים באיכילוב.

באימייל שנשלח לצוותי הרופאים והאחיות בבית החולים הודיעה להם ההנהלה על שתי הבהרות, האחת בנוגע לאספקת רשיונות קנאביס לחולים, בה נקבע כי מרשם לקנאביס יינתן אך ורק לחולי סרטן סופניים, והשנייה בנוגע לשימוש והחזקה של פרחי הקנאביס בעת שהייה במתחם איכילוב בה מרומז על אפשרות לביטול רשיונם של המאושפזים.

“רק לחולי סרטן סופניים”

“התחלת הטיפול בבית החולים הינה רק לחולים שאובחנו כחולי סרטן במצב סופי ורק לאחר ייעוץ מרופאי כאב, רופאים אונקולוגיים ובאישור פרופ’ ענבר (מנהל היחידה האונקולוגית בבית החולים),” נכתב.

רוני גמזו קנאביס רפואי
הוראותיו של מנהל איכילוב הנכנס, פרופ’ רוני גמזו

עוד נקבע במסמך כי במידה והגיע חולה המחזיק במרשם לקנאביס רפואי מבעוד מועד, אזי על הרופאים לשקול האם לבטל את הרשיון. “במידה והתקבל מטופל לאשפוז עם רשיון לשימוש בקנאביס… לשקול האם יש מקום או אין מקום להמשך השימוש באשפוז.”

“גם על חשבון פגיעה בחולים”

פרופ’ גמזו כבר ספג ביקורות בעבר לאחר שבתפקידו הקודם כמנכ”ל משרד הבריאות פירסם הוראה לצמצום מספר המחזיקים ברשיון קנאביס “גם על חשבון פגיעה בחלק מהאנשים שיכולים להשתפר רפואית” ושוב כאשר טען כי קנאביס הוא טיפול ‘פלסיבו’ (דמה) בלבד ואף קיבל חיזוק לכך משרת הבריאות דאז, יעל גרמן (צפו).

גמזו אף הואשם בקשרים עם חברת שרא”ל – שהשתלטותה על ענף הקנאביס הרפואי נדחתה בשבוע שעבר בבג”צ – כשהח”כ לשעבר משה פייגלין דרש את פיטוריו מתפקיד המנכ”ל. “גמזו הוא המגן הראשי על שחיתות חברת ‘שראל’,” אמר אז פייגלין והוסיף כי “פרופ’ גמזו נהג בדרכי רמייה למתן פטור נוסף מאחורי גבה של הכנסת.”

האחיות כועסות

פרטים שנחשפו הבוקר בדף הפייסבוק של גדי וילצ’רסקי מעידים על זעם כלפי ההודעה החדשה מצד צוות המטפלים והמטפלות בבית החולים. בעדות שמפרסמת אחות בבית החולים היא מספרת כיצד ראתה את הסגולות הבריאותיות של הטיפול בקנאביס ועד כמה הוא עזר לחולים, ומתרעמת על החלטתו של המנהל החדש.

“הבוקר קיבלנו שני מיילים מהאחות הראשית,” הוא כותבת. “הראשון סיפר לנו בהתרגשות שפרופ׳ רוני גמזו מונה למנהל ביה״ח הכללי של איכילוב והשני היה בנושא הבהרות והנחיות לשימוש בקנאביס בבית החולים, שעיקרן: אם אתה לא מת – אין לך אישור לקנאביס, אם אתה לא מת ואתה חושב שכבר יש לך אישור לקנאביס – תחשוב שוב!”

אימייל רוני גמזו
ההודעה על מינויו של רוני גמזו לתפקיד מנהל בי”ח איכילוב

“איזה צירוף מקרים!” היא כותבת. “המייל השני (עם ההודעה על תקנות הקנאביס) הגיע בלי קשר בשום צורה לעובדה שהמנהל החדש הוא אחראי תחום הקנאביס לשעבר במשרד הבריאות, אחד המתנגדים הגדולים לשימוש בקנאביס רפואי, אדם שטען שהשפעת הקנאביס היא ‘פלסיבו’, זה שהיה בין האחראים להעברת תחום הקנאביס לחברת ‘שראל’ ללא מכרז ופועל כבר שנים לצמצום מספר משתמשי הקנאביס ‘גם על חשבון אי הכללת אבחנות נוספות שיביאו בין השאר לפגיעה בחלק מהאנשים שיכולים להשתפר רפואית’ לדבריו.”

ראו עוד:
נחשפו נתוני השכר של רוני גמזו
המטופלים בקנאביס רפואי – עבריינים בעל כורחם

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר